Co muszą wiedzieć organizatorzy wesel? Prawnik odpowiada

Od 6 czerwca możliwa jest w Polsce organizacja imprez weselnych do 150 osób. Terminarze restauracji i sal balowych pękają w szwach.

Radca prawny Agata Słowik (fot. RK)

Od 6 czerwca możliwa jest w Polsce organizacja imprez weselnych do 150 osób. Terminarze restauracji i sal balowych pękają w szwach.

W weekend opublikowane nowe wytyczne. Wiele osób pyta nas o organizację wesel, poprawin i zabaw.

– W związku z koronawirusem przy organizacji przyjęcia należy pamiętać o konieczności przestrzegania przepisów dotyczących ograniczenia zgromadzeń – informuje Agata Słowik, radca prawny.

Zgodnie z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 maja w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem epidemii, należy dostosować maksymalną liczbę uczestników przyjęcia.

Nie może ona być bowiem większa niż 150 osób.

Organizatorzy wesel powinni mieć także na uwadze wytyczne opublikowane przez Ministerstwo Rozwoju i Głównego Inspektora Sanitarnego.

Oto najważniejsze punkty:

– Organizatorzy muszą dysponować pełną listą gości i obsługi imprezy wraz z kontaktami do udostępnienia w razie potrzeby organom Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
– W wytycznych sanepidu nie ma informacji o tym, aby goście musieli nosić maseczki podczas wesela. Z kolei obowiązkowo maseczki będzie musiała nosić obsługa lokalu, w którym będzie odbywać się wesele czy inna uroczystość rodzinna.
– Organizatorzy przyjęcia powinni zapewnić pracownikom, gościom i innym osobom z zewnątrz, środki do dezynfekcji, rekomendowane jest umieszczenie dozowników z płynem do dezynfekcji przy wejściu dla gości w sali jadalnej, przy wyjściu z toalet, w pomieszczeniach socjalnych, itp.
– Przy jednym stoliku powinny być wyznaczane miejsca dla rodzin lub osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym.
– Odległość między blatami stolików powinna wynosić minimum 2 metry, zaś jeden metr w przypadku oddzielenia stolików przegrodami o wysokości minimum 1 metra.
– Przestrzenie samoobsługowe (bary sałatkowe, stoliki z ciastami, wiejskie stoły) powinny być wyposażone w dozowniki do samodzielnego nalewania napojów, bufety, stoły wiejskie, bary kawowe, chłodnie z lodami, stoły z tzw. live cooking – gotowanie na żywo, możliwe do organizacji pod warunkiem wyznaczenia osoby do obsługi tych miejsc.
– Należy dostosować liczbę kelnerów do liczby gości – jeden kelner na 15 osób.
– Przy serwisie dań do stołów należy zadbać o obsługę gości przy danym stole przez tego samego kelnera lub przez ten sam zespół kelnerski.
– Organizatorzy przyjęcia powinni zadbać o zapobieganie tworzeniu się kolejek lub, jeżeli to niemożliwe, zapewnienie zachowania bezpiecznej odległości między osobami w kolejce np. za pomocą oznaczeń na podłodze.
– Rekomendowane jest zwiększenie częstotliwości (co godzinę) czyszczenia i dezynfekcji powierzchni wspólnych, takich jak: toalety, poręcze, klamki, włączniki światła, uchwyty, poręcze krzeseł, podłogi, blaty.

 

 

Posts Grid

Starosta Roman Potocki: Przejście dla pieszych przy cmentarzu zostanie doposażone w punktowe elementy odblaskowe.

fot. RK Przejście dla pieszych przy al Św Anny w Sobótce znają wszyscy mieszkańcy gminy. Korzystają z niego dzieci, idąc do przedszkola i szkoły oraz...

Turniej piłki nożnej! Namów kolegów z pracy i zgłoś drużynę!

Przed nami Międzyzakładowy Halowy Turniej Piłki Nożnej Trwają zgłoszenia do kolejnej edycji zakładowego turnieju halowej piłki nożnej. Już po raz drugi turniej rozegrany zostanie w...

Zdalne – darmowe KTG dla kobiet w ciąży z terenu powiatu wrocławskiego. Zgłoś się ilość miejsc ograniczona!

fot. Powiat Wrocławski Powiat Wrocławski startuje z pilotażowym projektem „Powiat Wrocławski promuje e-zdrowie” Jeśli jesteś kobietą po 34 - tygodniu ciąży i mieszkasz na terenie...

Boks w Sobótce! W poniedziałek dzień otwarty w hotelu Sobotel.

fot/org Interesujesz się boksem i chciałbyś zacząć trenować? Teraz możesz spełnić swoje marzenia i rozpocząć treningi w Sobótce. Już w poniedziałek dzień otwarty dla wszystkich...

W tym roku 70-lecie powstania Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Sobótce [ZDJĘCIA]

POWSTANIE MŁODZIEŻOWEGO OŚRODKA WYCHOWAWCZEGO W SOBÓTCE W styczniu 1952 roku, w Zakładzie w Skoroszowicach zostaje przeprowadzona wizytacja przez wizytatora Ministerstwa Oświaty oraz kierownika Samodzielnego Referatu...

W Borzygniewie odbyły się Wojewódzkie Zawody Sportowo-Pożarnicze

Fot. Arkadiusz Małecki Prezes Zarządu Oddziału Powiatowego Związku OSP RP, odbiera specjalne podziękowanie z rąk Tomasza Stanowskiego Prezesa Zarządu Oddziału Wojewódzkiego Związku OSP RP. W...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *