Godzinę trwać ma podróż z Wrocławia przez Sobótkę do Świdnicy
Koleje Dolnośląskie ogłosiły przetarg na zakup 11 nowoczesnych pociągów. Wśród nich będą pierwsze w Polsce składy o napędzie hybrydowym.
Obecnie na odcinku Wrocław – Sobótka przewożony jest tłuczeń z kamieniołomów (fot. arch, bom)
Koleje Dolnośląskie ogłosiły przetarg na zakup 11 nowoczesnych pociągów. Wśród nich będą pierwsze w Polsce składy o napędzie hybrydowym.
Pociągi hybrydowe będą obsługiwać trasę z Trzebnicy do Świdnicy przez Wrocław i Sobótkę. Pierwsze nowe szynobusy pojawią się na Dolnym Śląsku w połowie 2022 roku.
– Hybrydowy napęd pociągów pozwoli na przemieszczanie się w granicach miast i gmin nie emitując żadnych zanieczyszczeń – mówił na konferencji Patryk Wild, przewodniczący sejmikowej komisji polityki rozwoju regionalnego.
Kolej chce kupić 6 trójczłonowych pojazdów z dwusystemowym napędem elektryczno-spalinowym (hybrydowym, HZT), które będą mogły zabrać minimum 320 pasażerów i 5 pięcioczłonowych składów o napędzie elektrycznym (EZT), które będą obsługiwać minimum 550 pasażerów.
– Decyzja o zakupie nowego taboru pomoże w stworzeniu kolei aglomeracyjnej w obrębie Wrocławia, ale też w Zagłębiu Miedziowym. Prowadzimy rozmowy z samorządami, które są zainteresowane rozwojem transportu kolejowego – powiedział Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego odpowiedzialny za rozwój infrastruktury kolejowej w regionie.
Obecnie trwa demontaż starych torów, wymiana podłoża i oczyszczanie nasypów kolejowych z chaszczy. Zaawansowanie prac widać na trasie Świdnica – Sobótka Zachodnia. W okolicach Świdnicy trwa układanie nowych torów.
W przyszłym roku budowlańcy mają również wejść na odcinek Wrocław-Sobótka. Czas przejazdu składem z Wrocławia przez Sobótkę do Świdnicy ma trwać ok. godzinę.
Źródło: UMWD, KD