Unieważniono przetarg na pociągi, ale linia do Sobótki nie jest zagrożona

fot. Raz w roku podróż pociągiem do Sobótki Zachodniej organizuje Klub Sympatyków Kolei z Wrocławia. Wycieczka ma charakter turystyczno-krajoznawczy

Zarząd Kolei Dolnośląskich unieważnił przetarg na zakup nowych pociągów. Nie zagraża to jednak wznowieniu przewozów na linii Wrocław – Świdnica przez Sobótkę.

Kolej planowała zakup nowych 11 składów spalinowych i elektrycznych. Na kupno taboru spółka przeznaczyła ponad 209 mln zł. Jednak suma najkorzystniejszych ofert wyniosła 250 mln zł. Przewidziana przez zamawiającego kwota została przekroczona o 41 mln. Zbyt wygórowana cena spowodowała unieważnienie przetargu.

– W żaden sposób nie zagraża to planowanym przewozom. Linia Wrocław – Sobótka – Świdnica nie jest w żaden sposób zagrożona. Chcemy jak najszybciej powtórzyć przetarg, aby wybrać najbardziej korzystną ofertę – uspokaja Wojciech Zdanowski, wiceprezes Kolei Dolnośląskich.

Tymczasem trwają remonty odcinków we Wrocławiu, na których powstaną przystanki. Cały remont linii nr 285 ma kosztować 166 mln zł. Zgodnie z założeniem składy na niektórych częściach trasy będą mogły rozwijać prędkość do 120 km na godzinę. Pociągi mają zatrzymywać się w pięciu miejscach we Wrocławiu: przy ulicy Bardzkiej (Tarnogaj), na stacji Wrocław – Wojszyce (ul. Grota-Roweckiego), Wrocław – Ołtaszyn (Agrestowa), Wrocław – Partynice (Zwycięska) i na Klecinie (ul. Kobierzycka).

Dalsza podróż przez: Bielany Wrocławskie, Domasław, Kobierzyce, Wierzbice, Pustków Żurawski, Olbrachtowice, Rogów Sobócki, Sobótka i Sobótka Zachodnia. Pasażerskie składy spalinowe mają pojawić się na linii w 2020 roku.

 

 

jacek.bomersbach@gazetaslezanska.pl

Kontynuując przeglądanie strony zgadzasz się na instalację plików "cookies" Polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close