Za 3 tygodnie ruszą prace na linii kolejowej Wrocław – Sobótka
Kończy się remont torowiska na odcinku Świdnica – Sobótka. Obecnie na stacji w Sobótce Zachodniej wymieniane są rozjazdy i elementy linii zapewniające możliwość przejazdu pociągu z toru na tor.
Po ponad 18 latach odnowiona trasa zapewni ponownie przejazd składów pasażerskich. Zakończenie robót planowane jest na przełomie 2020-2021 roku (fot. bom)
Kończy się remont torowiska na odcinku Świdnica – Sobótka. Obecnie na stacji w Sobótce Zachodniej wymieniane są rozjazdy i elementy linii zapewniające możliwość przejazdu pociągu z toru na tor.
Z Wrocławia do Sobótki pojedziemy pociągiem w 2021 roku. Odnawiana przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA. linia zapewni codzienne podróże i rekreacyjne wypady w masyw Ślęży.
– Z myślą o podróżnych przebudowane zostaną perony. Zostanie zainstalowane nowe oświetlenie ledowe. Będą wiaty i ławki oraz czytelne oznakowanie. Dojścia na peron zostaną dostosowane do potrzeb wszystkich podróżnych. Od Świdnicy do Sobótki Zachodniej ułożony już nowy tor, wymieniono rozjazdy – wylicza Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP SA.
Prace poprzedziło usunięcie starych szyn oraz wzmocnienie podtorza i odwodnienie terenu. Gruntownej renowacji poddano blisko 30 obiektów inżynieryjnych, w tym wiadukt kolejowy nad ulicą Śląską w Świdnicy.
Prowadzony jest montaż urządzeń sterowania i zabezpieczenia ruchu kolejowego. Na jednotorowej trasie Wrocław –Świdnica w Bielanach Wrocławskich i Sobótce Zachodniej będą zapewnione mijanki.
Takie rozwiązanie usprawni ruch pociągów.
– W maju planowane jest zakończenie prac torowych na odcinku Świdnica – Sobotka Zachodnia i przystąpienie do robót na drugim Sobótka Zachodnia – Wrocław. Organizacja prac i podział na dwa odcinki wynika z potrzeby zapewnienia stałego dojazdu składów dla wywozu kruszywa ze stacji w Sobótce Zachodniej – dodaje rzecznik.
We Wrocławiu przybędą dwa przystanki: Wrocław Partynice i Wrocław Wojszyce. Ich lokalizację ustalono w dogodnych dla pasażerów miejscach. Przystanek Wrocław Partynice będzie bliżej ulicy Zwycięskiej po obydwu stronach drogi i przejazdu kolejowego.
Wrocław Wojszyce zostanie przeniesiony na ulicę Grota-Roweckiego, a perony będą po obu stronach ulicy. Takie rozwiązanie maksymalnie ograniczy czas zamknięcia przejazdów w trakcie kursów szynobusów.
Rewitalizowana linia z Wrocławia przez Sobótkę Zachodnią do Świdnicy ma około 60 km. Przebudowanych zostanie 14 przystanków. Będą wyższe dostosowywane do pociągów – szynobusów, które na tej trasie będą kursować.
Po ponad 18 latach odnowiona trasa zapewni ponownie przejazd pociągów pasażerskich z prędkością do stu kilometrów na godzinę. Zakończenie robót planowane jest na przełomie 2020-2021 roku.
Źródło: PKP SA